SKRIVET: 2011-01-25, kl 19:06:05 | PUBLICERAT I: makeup&hair

hårförlängningen

yes, nu har håret suttit i drygt 2 veckor. Än så länge har de hållt helt okej... Jag har klamt åt slingorna en gång (igår), tappat 2 och tagit ur 2 som satt helt galet. Bortser man från de är jag nöjd!
I början var de riktigt jobbigt att eftersom man störde sig på fästena jättemycket, men efter ett tag så vänjer man sig. Nu tänker jag inte på dom alls! :)
Jag sköter håret ungefär somvanligt.. Tvättar det så sällan som möjligt, använder värmeskytt när jag stylar de, sover med fläta, korsta de med svinhårsborste osv.
Iallafall så är de riktigt gött att slippa clips och kort tråkigt hår, tummen upp!


Caroline Olsson

Hej, jag har en fråga, jag använder klipps. funderar på att göra samma som du. Alltså likadan hårförlängning. Men jag har hört att det kan ge kala fläckar när man tar av det sen när man tröttnat, stämmer det? eller rekommenderar du det starkt att skaffa det? :) tack på för hand


lisa

sv till Caroline Olsson:

Egentligen vet jag inte så mycket om hårförlängningar, utan mest testade någonting och så får jag se hur de blir :)

Jag har också hört att man ska tappa mycket hår osv. Men än så länge så tycker jag att microringana har funkat bra.

Jag har inte tappat ovanligt mycket hår.

Jag har satt om vissa slingor (dom jag sover på) så har suttit galet, och då har de inte sett så slitet ut alls. :)

Jag ångrar inte en sekund att jag satte i håret även om de är en del jobb :) de är riktigt skönt att slippa sätta i håret varje morgon! hoppas de var till någon hjälp och fråga gärna om du undrar något mer :)



PUBLICERAT: 2011-02-13, 20:12:27 | URL: http://baralitelisa.blogg.se/
Caroline Olsson

Okej, va skönt att du inte tappat mycket hår av det än så länge :) vem vet du kanske inte gör det heller, det kanske bara är vissa som gör det. det kanske kan bero på hårkvalitén? hur lång tid tog det för att sätta i allt hår? :) det blev väldigt fint i alla fall tycker jag :) kan tänka mig att det är väldigt skönt att slippa sätta i håret varje morgon, börjar tröttna själv..

det var allt mycket till hjälp, tack så mycket :)


Lisa

sv: aa precis :) De tog väl knappt 3 timmar tror jag.

Tack så mycket :) Bara kul att vara till hjälp!



PUBLICERAT: 2011-02-13, 22:02:51 | URL: http://baralitelisa.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLƒGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: